SVENSKA FRIMURARE ORDENS WEBBSHOP
Ordens webbshop vänder sig såväl till privatpersoner som enheter inom Orden. Du som är medlem i Orden eller kanske anhörig till en medlem, är varmt välkommen att beställa ur vårt sortiment. Du som representerar en enhet inom Orden kan även beställa utensilier till verksamheten genom oss, men du behöver då logga in på Ordens hemsida.
Välkommen till storintendentens webbshop på nätet, Svenska Frimurare Ordens officiella webbshop. Vi är förstås glada att du hittat till oss.
Vår webbshop
Indendenturen har en öppen webbshop som alla, även du som inte är medlem i Orden, är varmt välkommen att besöka:
Tack för att du väljer att handla hos oss. Vi lovar att göra vårt yttersta för att din beställning ska bli rätt och att du ska känna dig nöjd med din beställning.
Överskottet går tillbaka till Orden
Innan du börja beställa vill vi gärna berätta lite om vår verksamhet, vad den är till för och vad du som kund kan förvänta dig.
Om du är medlem i Orden är det en god idé att göra dina inköp hos oss. Varje krona som blir över går direkt tillbaka till verksamheten. Precis som många andra föreningar tar vi ut en modest marginal på varje produkt vi säljer, men allt går tillbaka till Orden och blir ett viktigt bidrag till vår gemensamma ekonomi.
Vilka är det som arbetar för intendenturen
Intendenturen är en relativt omfattande verksamhet. Här arbetar fem medlemmar i Orden, amanuenser, under ledning av storintendenten. Amanuenserna utför uppdraget hos storintendenten helt och hållet på ideell basis, alltså på sin fritid. Intendenturen är alltså inte att likställa med en professionell e-handel. Men – vi gör vårt yttersta för att beställningar ska bli rätt, att de ska levereras i tid och för att varje kund ska känna sig nöjd.
Vad kan vi erbjuda dig som kund?
- När du lägger en order hos oss bekräftar vi din order via e-post
- Om du skickar ett e-brev till oss svarar vi dig så snart vi kan, oftast inom någon vecka
- Om du har specifika frågor rörande logeutensilier, har du möjlighet att få direktkonsultation av storintendenten för såväl rådgivning om som produktion av föremål.
Vad kan vi inte erbjuda dig som kund?
- Vi tar inte emot beställningar per telefon eller via muntliga samtal. Alla beställningar måste göras skriftligen via e-post eller via vår webbshop.
Portoavgift
På din beställning tillkommer en avgift på 99 kronor för porto och emballage. Denna avgift läggs alltså ovanpå din beställning.
Allmänna villkor
Du hittar de allmänna villkoren för storintendentens webbutiker genom att klicka här
FAQ
Får jag en bekräftelse på min beställning?
- Ja! Det kommer en bekräftelse automatiskt när du lägger din order. Om du inte får en bekräftelse, skicka ett e-brev till sit.order@frimurarorden.se
Jag har skickat e-brev med en fråga till sit.order@frimurarorden.se När kan jag räkna med svar?
- Du kan räkna med svar inom 96 timmar, dvs fyra dygn. Har du inte fått svar inom den tiden, skicka en påminnelse – det kan hända att ditt e-brev kommit bort någonstans på vägen.
Jag har inte fått min beställning
- Om du har lagt en order, betalat, men ändå inte fått din vara så har något blivit fel. Vi ber redan här om ursäkt och beklagar att vi inte har lyckats. Men det går säkert att reda ut. Vi skulle vara mycket tacksamma om du vill skicka ett e-brev till sit.order@frimurarorden.se och beskriva ditt ärende, så ska vi hantera det så fort det är möjligt.
Jag har fått fel saker i min beställning
- Ibland gör vi misstag och om du har upptäckt något fel i din beställning så vill vi börja med att be om ursäkt. Vår ambition är att göra rätt, men vi vet om att vi gör fel ibland. Om du har fått en felaktig beställning, skicka ett e-brev till sit.order@frimurarorden.se, så kommer vi hjälpa dig. Se också våra allmänna villkor för information om returhantering.
Jag vill skicka en vara i retur
- Vi har tagit fram en rutin för hur en retur måste gå till. Du kan ta del av den på sidan för våra allmänna villkor.
Jag vill beställa via telefon
- Din beställning är viktig! Vi har under alla våra år märkt att beställningar som görs per telefon inte blir lika kvalitativa som när våra kunder beställer via e-brev. Därför tar vi inte emot beställningar via telefon. Vill du beställa någonting från Storintendenten är du mycket varmt välkommen att lägga din order antingen via våra två webbshopar eller genom att sända ett e-brev till sit.order@frimurarorden.se
Jag representerar en enhet inom Orden och vill beställa. Hur gör jag?
- Det finns två sätt. Antingen så loggar du in på Ordens hemsida och går till storintendentens webbshop och beställer ur vårt sortiment där. Du kommer dit genom att a) logga in som medlem b) klicka på den blå listen högst upp på sidan samt c) klicka på ”Intendentursystemet”. Behörighet till denna webbshop har du som är ordförande mästare eller skattmästare i en loge samt du som är ordförande i en brödraförening. Som alternativ beställningsmetod kan du också skapa ett tydligt och strukturerat beställningsunderlag som du skickar via e-post till sit.order@frimurarorden.se. Har du en mycket specifik förfrågan är du välkommen att kontakta storintendenten på sit@frimurarorden.se.
Jag vill bara handla en enda produkt för ett lågt värde. Vad kostar frakten?
- På din beställning tillkommer en avgift på 99 kronor för porto och emballage. Denna avgift läggs alltså ovanpå din beställning.
Jag vill klaga på en produkt eller något annat – vart vänder jag mig?
- Om du vill klaga eller kanske till och med reklamera någonting du har köpt hos oss, så beklagar vi förstås detta. Men vår målbild är att alla våra kunder ska bli nöjda och av erfarenhet vet vi att det oftast blir så. Varmt välkommen med synpunkter, klagomål eller reklamation till sit.order@frimurarorden.se Vi lovar att du kommer att få svar på ditt e-brev inom 96 timmar. Se också våra allmänna villkor för information om returhantering.
Varmt välkomna hälsar
Ordens storintendent
med amanuenser